2023-2024
Аналіз роботи методичного об’єднання
класних керівників 1 – 9 класів
за 2023/2024 навчальний рік
На виконання плану роботи гімназі, протягом 2023/2024
навчального року було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 1 - 9 класів, яке працювало згідно плану роботи гімназії та плану роботи методичного об’єднання класних керівників.
Методична робота шкільного методичного об'єднання класних керівників у 2023/2024 н. р. була спрямована на реалізацію
виховної теми закладу «Формування життєвих компетентностей майбутнього громадянина, патріота України, соціально активної, високоморальної, фізично розвинутої, гармонійної особистості, здатної до самовдосконалення та самореалізації у суспільстві в умовах Нової української школи».
А саме МОКК працювало над проблемою: «Формування в учнів ціннісних орієнтирів, національної гідності, культури, морально- психологічних якостей громадянина – патріота України; удосконалення методичної компетентності класного керівника».
Особлива увага приділялася питанням національно-патріотичного виховання. Усі класні керівники відшукували шляхи
розв’язання проблеми:
- через підвищення потенційних творчих можливостей класних керівників;
- через впровадження інноваційних технологій в їх діяльність;
- шляхом підвищення методичної компетенції класних керівників в роботі з класним колективом.
Головні зусилля в роботі МО було спрямовано: на надання
допомоги класним керівникам у підвищенні їх професійної майстерності, створення творчої робочої атмосфери, створенні сприятливого морально-психологічного мікроклімату для пошуку та реалізації ефективних виховних технологій, втілення інновацій, загальної оптимізації виховного процесу.
Класний керівник має бути яскравою, інтелігентною, неповторною
особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, прагнути до постійного вдосконалення, духовного зростання.
Методичне об`єднання класних керівників працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. 2023/2024 навчальний рік став особливим як для гімназії,
так і окремо для кожного класу. Адже потребував багато зусиль,
щоб організувати якісну і безпечну освіту та виховання в умовах війни. Було налагоджено проведення уроків та виховних заходів з дотриманням усіх
вимог безпеки.
Сьогодні ми розглядаємо стратегію виховання як багатокомпонентну та багатовекторну систему, яка є основою формування особистості школяра-патріота своєї країни, що значною мірою впливає на розвиток України в
цілому. Саме країна та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення
власної долі, долі своєї держави, подальших глобальних змін на
планеті, утвердження демократичних цінностей та мирного співіснування народів.
Пріоритетним напрямом виховання у 2023/2024 навчальному році
стало формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства та держави, які проявляються в таких якостях: самосвідомість, національна свідомість,
патріотизм, правосвідомість, політична культура тощо. А стрижнем
виховного процесу є національно – патріотичне та громадянське виховання.
Плануючи виховні справи, класні керівники враховували актуальність
обраних тем, вікові особливості школярів, ситуацію в суспільстві та країні, виховні можливості заходів. Усі виховні справи, передбачені виховними планами роботи на 2023/2024 навчальний рік, були реалізовані у формі
виховних заходів у межах класу; у роботі учнівського самоврядування;
гуртковій роботі; роботі з батьками; спільній роботі педагогічного колективу
та громадських, волонтерських організацій.
Робота методичного об’єднання класних керівників спрямована
на формування умінь учителів плідно працювати з учнями, враховуючи
інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання. Однією з основних проблем у
виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до
правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони
чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.
За 2023/2024 навчальний рік проведено 5 засідань методичного об’єднання згідно плану.
Впродовж 2023/2024 н. р. всі класні колективи приймали активну участь у
житті школи згідно виховного плану роботи школи.
Значна увага класними керівниками приділяється питанням патріотичного виховання, безпеці та правовій освіті. Особливу увагу класні керівники
приділяють індивідуальній роботі з учнями.
В якості основних форм роботи визначені тематичні засідання методичного об’єднання; участь в роботі педагогічної ради й нарадах при директорові.
Усі класні керівники мають план виховної роботи, складений за розділами; соціальний паспорт класу; папку класного керівника.
У 2024/2025 навчальному році класні керівники продовжать
творчо підходити до планування своєї роботи, працювати над підвищенням свого методичного рівня, активніше вивчати теоретичні питання стосовно проблем сучасного виховання та застосовувати їх на практиці, впроваджувати у свою роботу сучасні педагогічні технології і практики.
Проаналізувавши роботу методичного об’єднання класних керівників, можна зробити висновок про те, що класні керівники та всі члени МО підвищують
свою фахову майстерність, мають результативність у роботі з вихованцями.
Разом з тим педагогічному колективу необхідно:
- вдосконалювати роботу за пріоритетними напрямами виховної діяльності;
- пропагувати патріотичні цінності;
- продовжити роботу з учнями щодо попередження негативних проявів та правопорушень в учнівському середовищі;
- продовжити роботу по організації виховного процесу на основі вивчення та розвитку здібностей учнів, особистісних відносин;
- продовжувати роботу по організації та участі як класних колективів, так і окремих учнів у позакласних та позашкільних виховних заходах;
- систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів, в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, та учні, котрі часто
пропускають уроки;
- продовжити реформування учнівського самоврядування;
- продовжувати підвищення професійної майстерності класних керівників;
- висвітлювати свої досягнення з виховної роботи на сайті
закладу.
У 2024-2025 н.р. МОКК буде працювати над проблемою: ««Удосконалення методичної компетентності класного керівника
шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».