Статут Шекільного парламенту
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Директор гімназії
___________ В.С.Данько
СТАТУТ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Кадобнянської гімназії
Правління учнівського самоврядування, від імені учнів, виражаючи суверену волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини - учня, та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в гімназії, прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві, приймає цей Статут - основний закон учнівського самоврядування Кадобнянської гімназії.
СТАТУТ
Розділ 1
Загальні засади
Стаття 1
Учнівське самоврядування - добровільне об'єднання учнів, мета якого - сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Стаття 2
Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей, а учні є людьми!
Стаття 3
Учнівське самоврядування сприятиме вивченню мов міжнародного спілкування (англійська, німецька і. і т.д.).
Стаття 4
Символами учнівського самоврядування гімназії повинні бути: Прапор, Герб, Гімн гімназії.
Стаття 5
Учнівське самоврядування відповідає структурі:
Шкільна конференція
Шкільний парламент
Президент шкільного парламенту
Віце- президент
|
секретар
|
|
Міністерства |
||
Міністерство внутрішніх справ |
Міністерство освіти |
|
Міністерство праці |
Міністерство культури |
|
Міністерство охорони здоров’я |
Міністерство спорту |
|
Права, свободи, обов'язки
Стаття 1
Кожен, хто навчається в гімназії, має право:
- діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободи інших;
- за образу його честі і гідності подати заяву в суд честі;
- подати свою пропозицію, вимогу Президенту гімназії
або в Шкільний парламент;
- висувати кандидатуру, а також самовисуватися і бути обраним в будь-який орган гімназії ;
- брати участь в будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т.і.);
- ставити питання про перебування в гімназії учня, якщо той своїми діями порушує закони гімназії;
- вибирати факультативи і додаткові заняття;
- не з'явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором ;
- достроково здати програму за навчальний рік і перейти в наступний клас;
- вимагати, щоб урок закінчувався відразу після дзвінка на перерву.
Стаття 2
Кожен учень зобов’язаний:
- пройти курс навчання в гімназії;
- подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
- виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
- дотримуватись норм статуту та законів гімназії .
Стаття 3
Закон "Про захист честі та гідності учня гімназії, викладача і працівника гімназії"
Особистість кожного, хто працює чи навчається в гімназії, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров'ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність. Образою честі і гідності людини є:
- нанесення побоїв, побиття;
- загроза; залякування і шантаж;
- вживання образливих слів, кличок;
- дискримінація за національними і соціальними ознаками;
- глузування з фізичних недоліків;
- поява в стані сп'яніння;
- добровільне прийняття на себе функції раба ("шістки");
- здирство, вимагання;
- крадіжка;
- псування особистих речей інших людей;
- брудні наклепи, плітки;
- будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини;
Стаття 4
Президент:
- планує і веде збори Шкільного парламенту (чи призначає ведучих);
- розподіляє завдання між членами Парламенту;
- співпрацює з директором гімназії та віце – президентом самоврядування;
- виконує функцію зв'язку між учнями й адміністрацією гімназії, вчителями і місцевою громадою;
- відповідає за підготовку майбутніх керівників самоврядування у гімназії. Є лідером!
Стаття 5
Повноваження віце – прем’єра
Віце – прем’єр
- є правою рукою Президента ШП;
- за відсутності Президента виконує його обов'язки;
- допомагає Президенту виконувати його обов'язки;
- щохвилини готовий перейняти обов'язки Президента
Стаття 6
Повноваження секретаря
Секретар:
- разом з Президентом опрацьовує порядок зборів ШП;
- перед зборами збирає усі пропозиції, які має розглянути Парламент;
- протоколює збори, розсилає протоколи зацікавленим особам;
- веде листування;
- збирає письмові пропозиції учнів, що надходять до ШП.
Стаття 7
Повноваження міністрів
Міністри
1. Керують роботою окремих міністерств.
2. Особисто відповідають за основні напрямки роботи ШП, наприклад.
- закордонні контакти;
- контакти з органами місцевого самоврядування;
- шкільний прес-центр;
- телефони довіри.
3. Збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах Парламенту.
4. Представляють своїм класам звіти роботи ШП.
Стаття 8
Положення про педагога-радника
Педагог-консультант:
- обирається учнівським самоврядуванням з числа вчителів, які
дають на це згоду,враховуючи бажання педагогів опікуватися
учнівським самоврядуванням;
- виконує функції радника самоврядування;
- виконує функцію посередника між самоврядуванням і вчителями, батьками та місцевою громадою; '
- добровільно складає свої функції або шляхом перевиборів членами ШП.
Розділ 3
Спеціальні міністерства
Стаття 1
Міністерство спорту.
Робота цього міністерства полягає в проведенні різних спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова міністерства повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени міністерства повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров'я. Пропагувати здоровий спосіб життя.
Стаття 2
Міністерство культури
Культмасова комісія:
- керує проведенням культурно-масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
- організовує оформлення гімназії та класних кімнат;
- несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
- вивчає побажання учнів щодо організації і роботи
гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва,
проводить запис в гуртки.
Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.
Стаття 3
Міністерство освіти
Навчальна комісія:
- організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки;
- залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
- надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;
- бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників, дидактичного і роздаткового
матеріалу, облік і збереження обладнання, ремонт і виготовлення
нових дидактичних матеріалів в шкільних умовах;
- проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
- члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).
Стаття 4
Міністерство внутрішніх справ
-Міністерство допомагає адміністрації та педагогічному колективу гімназії у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки учнів на перервах, у їдальні, під час спортивних та культурно-масових заходів;
-здійснює контроль за відвідуванням уроків учнями шгімназії, спізненням на уроки, зовнішнім виглядом учнів ;
-здійснює контроль за роботою старост класу;
-складає графік чергувань класів по гімназії, виставляє оцінку черговому класу;
-у разі потреби на засіданні Міністерства розглядаються питання дисципліни окремих учнів (за поданням класних зборів);
-Міністерство внутрішніх справ включає старостат.
Стаття 5
Міністерство охорони здоров’я
- перевірка санітарного стану класних кімнат;
- організація та проведення суботників;
- озеленення шкільного приміщення, догляд за рослинами;
- проведення роботи в напрямку збереження екології;
- пропаганда здорового способу життя, проведення профілактичних заходів поширення захворювань;
- Допомагає одиноким літнім людям, ветеранам-вчителям, інвалідам.
- Проводить доброчинні заходи.
Стаття 6
Міністерство праці
- виховує в учнів бережливе ставлення до шкільного майна;
- організовує чергування на закріплених за класами територіях гімназії;
- проводить рейд-перевірки збереження шкільного майна та чергування один раз в місяць;
- організовує змагання між класними колективами по збереженню шкільного майна;
- веде облік збереження шкільного майна, закріпленого за тим чи іншим класом;
- викликає на засідання учнів, які поламали меблі, входить з пропозицією до педагогічної ради або директора школи про прийняття адміністративних заходів до учнів, що проявили недбале ставлення до шкільного майна;
- проводить профорієнтаційну роботу в гімназії, виховує інтерес та повагу до майбутньої професії;
Стаття 8
Старостат
- піклуються про молодших школярів;
- залучають дітей, підлітків до господарсько-трудової діяльності та до участі в спортивних секціях, змістовного дозвілля;
- готують творчі виставки учнів;
- в кожному класі організовують культурно-масову роботу, залучають учнів до участі в загальношкільних заходах;
- організовують в гімназії ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час;
- організовують культпоходи та екскурсії з врахуванням
заявок класних колективів, веде облік відповідної роботи;
- надають посильну допомогу класним керівникам.
Стаття 9
Вищий орган самоврядування – Шкільна конференція
Вищим органом самоврядування є шкільна конференція, яка скликається не рідше 2-х разів на рік, і вирішує поточні важливі справи життя гімназії.
Розділ 4
Вибори
Стаття 1
Положення про Президента Шкільного парламенту
Вибори президента ШП:
Кандидати в президенти висуваються як групою учнів, так і шляхом самовисування.
Кандидатура має бути підтверджена не менше як 10-ма підписами представників не менше 4-х класів гімназії.
Президент обирається таємничим голосуванням у визначений ШП день на перервах, до і після уроків в присутності директора гімназії.
Президент обирається простою більшістю голосів учнів класів гімназії шляхом таємного голосування.
Президент обирається терміном не більше ніж на 2 роки.
Право бути обраним має кожен учень 5-9 класів гімназії.
Президент приступає до своїх обов'язків на наступний день після відкритого оголошення результатів виборів.
Стаття 2
Президент Шкільного парламенту.
Права та обов'язки президента.
Президент є гарантом прав учнів, визначених законами.
Президент призначає організаторів міністерств, а також безпосередньо коригує і спрямовує роботу міністрів і старост класів.
Президент співпрацює з дирекцією згідно статуту.
Президент може бути присутнім на засіданні педагогічної Ради, виступати на захист учнів гімназії.
Президент може призупинити рішення ШП і домагатися його перегляду.
Президент гімназії звітується перед ШП кожних два місяці, Парламент може оголосити імпічмент президенту в разі не виконання останнім своїх обов'язків і порушень законів гімназії.
Президент поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.
Стаття 3
Положення про Шкільний Парламент
Шкільний Парламент - орган влади школярів, що підпорядковується загальним зборам, затверджується лише директором гімназії.
Обраним до ШП може бути кожен учень, що визнає статут і дотримується законів гімназії.
Кожен клас обирає 6 представників до ШП (1-9 класи).
Парламент вирішує питання про порушення законів гімназії і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання , про виключення тощо).
ШП може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником гімназії.
ШП організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращання умов життя гімназії.
ШП контролює роботу старост класів; мав право бути присутнім на засіданні педагогічної Ради гімназії.
Староста класу - це учень, що слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками гімназії законів в межах класу, сприяє організації життя класного колективу.
Старосту обирає класний колектив або призначає класний керівник.
Староста звітується перед Президентом ШП, класним керівником, адміністрацією гімназії.
ШП коригує статут учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.
Статут є дійсним поки відповідає сучасній структурі гімназії.
Статут затверджується Шкільним Парламентом та директором гімназії.
Прийнято Шкільним Парламентом.