Поради читачам
Поради читачам
Для учнів
Ви маєте право:
Вільного і безкоштовного користування бібліотекою
Отримати в тимчасове користування літературу терміном на 15 днів.
Подарувати бібліотеці книгу.
Взяти участь у всіх заходах, що проводить бібліотека.
Подати свої пропозиції, щодо роботи бібліотеки.
Ви зобов’язані:
Обережно ставитись до видань, отриманих в бібліотеці.
Дотримуватись правил користування книгою:
Вчасно повертати книжки.
Для батьків
Тільки там, де читають батьки, зростає дитина, яка читає. Я.Корчак.
Як викликати у дітей інтерес до читання?
1. Читайте тільки ті книги, які подобаються дітям.
2. Читайте не більше 10-15 хвилин.
3. Зосередьте увагу дитини тільки на читанні.
4. Якщо дитина стомилась, зробіть фізкультурну паузу.
5. Не бійтесь хвалити дитину.
Пам’ятка для батьків.
Щоб дитині було цікаво, з’ясуйте значення незрозумілих слів.
Запитайте, чи сподобалось дитині прочитане? Чим? Що нового вона дізналась?
Попросіть дитину розповісти про головного героя, головні події
Запропонуйте дитині намалювати малюнок до епізоду, який сподобався.
Побажання.
Батьки повинні виховувати дітей особистим прикладом.
Тому вдома повинні бути власні книги й у дорослих, і у дітей;
Збирайте не рідкісні книги, а цікаві вам і вашим дітям.
Особливості дитячого читання: діти повинні читати весь час. Книга, не прочитана в дитинстві, залишається непрочитаною назавжди;
тільки в дитячому віці відбувається повноцінне становлення читача;
читання в дитинстві є основною передумовою становлення особистості, прилучення її до культури світу.
Як допомогти дитині зробити домашнє завдання
Чомусь вважають, що добрі батьки повинні робити з дитиною домашні завдання. Це припустимо у першому класі, та й то лише: для того, аби допомогти малому школярику організувати робочий час. Потім мами і тати лише допомагають, але не з власної ініціативи, а на прохання дитини. Не варто піддаватися спокусі все зробити за неї.
Запропонуйте мотивацію. Щоби дитина не сиділа за уроками безкінечно, запропонуйте їй мотивацію. Але вона повинна бути правильною – саме навчання, а не те, що дитина отримає після його виконання. Не варто її «підкупляти» – вона звикне і потім уже нічого не робитиме просто так. Школяр повинен розуміти, що його навчання – такий самий обов'язок, як і робота батьків, що вона так само важлива.
Можна читати казки для молодших школярів про важливість навчання. Діти асоціюють себе з героями і намагаються їх наслідувати. Можу порадити книжку М.О. Панфілової «Школа. Казки для дітей».
Не треба трагедій. Батьки не повинні ставитися до навчання дитини з надмірною серйозністю. Не варто сприймати не дуже добрі оцінки школяра як особисту образу і не можна влаштовувати з них трагедію (з плачем зокрема). Не треба постійно ставити у приклад Віталіка з сусіднього під'їзду. Краще спробуйте викликати у дитини спортивний інтерес – нехай змагається з тим самим Віталіком за кількістю оцінок. Не забувайте — частіше хвалити, тим паче, якщо є за що.
Враховуйте інтереси дитини. Постарайтеся відповідно до інтересів дитини записати її до спортивної секції, у театральний гурток – для цього важливо дати їй вибір. Якщо вона походить місяць-другий і скаже, що їй не сподобалось, не наполягайте, знайдіть альтернативу гуртку і викладачеві. В гуртку дитина опиниться серед цікавих і натхненних людей, з яких вона в підлітковому віці братиме приклад, коли ваш авторитет почне відходити на другий план, – це природний процес. Спільність інтересів допоможе школяреві не страждати від самотності і слугуватиме постійним джерелом мотивації, адже діти завжди шукають схвалення ровесників.
Тут і зараз. Більшість батьків починають розмову з традиційної пропозиції: той, хто погано навчається, не вступить до університету. Така перспектива видається школяреві надто віддаленою, крім того, вона повністю перекреслює теперішнє. Спрямованість на результат, безумовно, важлива, але цілі слід ставити близькі: наприклад, що вам було приємно, коли його хвалили на батьківських зборах, тому ви ним пишаєтеся.
ХВИЛЯМИ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОКЕАНУ
Як ви гадаєте, у майбутньому друкована книга залишиться, чи її замінить комп'ютер? Ви надаєте перевагу…
Чи можна бути сучасною людиною, якщо не знаєш комп'ютера?
Чи можна бути сучасною людиною, якщо не читаєш книг?
З якого джерела (книга чи комп'ютер) ви одержуєте основні знання та інформацію?
Шановні дорослі! Татусі й мами!
Приходьте до шкільної бібліотеки
ЩОБ повернутися у світ свого дитинства і знову
пережити радість зустрічі з героями улюблених книжок.
ЩОБ від душі насолодитися майстерністю дитячих письменників.
ЩОБ образи дитячої літератури допомогли вам краще
зрозуміти вашу дитину.
ЩОБ знайти для своєї дитини книжку для душі.
ЩОБ читання єднало ваш духовний контакт з дитиною.
Ви – жаданий гість у нашій бібліотеці…
До зустрічі!
ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ПІДРУЧНИКОМ
1. Обгорни всі підручники.
2. Клади їх на чисті столи і парти
3. Бери книжки тільки чистими руками.
4. Бережно гортай сторінки.
5. Звикай перегортати листок, тримаючи його за верхній край.
6. Зроби закладки для підручників.
7. Після читання клади їх у відведене місце: на полицю, в шафу, до портфеля.
НЕ МОЖНА
1. Перегинати підручник – від цього псуються сторінки.
2. Кидати підручник або рвати сторінки.
3. Загинати краї в сторінках підручника.
4. Писати ручкою чи розмальовувати підручник.
5. Залишати у вологих місцях чи під дощем.
6. Залишати біля гарячих предметів, на сонці.